Hur gör jag en skadeanmälan?

Om olyckan varit framme och du behöver använda din försäkring via Refurbly Care, gör du så här:


  1. Fyll i skadeformuläret hos vår försäkringspartner Omocom
    • Ditt försäkringsnummer hittar du i mejlet med försäkringsbeskedet. Saknar du det? Kontakta oss på support@refurbly.se.

  2. Fyll sedan i vårt garantiformulär.
    • Då öppnas ett supportärende med all information vi behöver. Ärendet kopplas automatiskt till din försäkring.

  3. Följ retur- och förberedelseguiden.
    • Efter formuläret får du instruktioner om hur du skickar in enheten och förbereder den korrekt.
    • I vår returguide ser du alla viktiga steg för att förbereda mobilen innan den skickas in till oss.

  4. Vi hanterar ärendet.
    • När vi mottagit mobilen gör våra tekniker en kontroll, och Omocom fattar beslut om försäkringen.
    • Godkänd försäkring: Du betalar självrisken via betallänk som vi delar, därefter repareras mobilen.
    • Nekad försäkring: Du får ett reparationsförslag eller enheten skickas tillbaka.

  5. Mobilen returneras till dig. Klart!

Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Vi beklagar att vi inte kunde vara till hjälp. Lämna gärna feedback och hjälp oss att förbättra den här artikeln.