Om olyckan varit framme och du behöver använda din försäkring via Refurbly Care, gör du så här:
- Fyll i skadeformuläret hos vår försäkringspartner Omocom
- Ditt försäkringsnummer hittar du i mejlet med försäkringsbeskedet. Saknar du det? Kontakta oss på support@refurbly.se.
- Ditt försäkringsnummer hittar du i mejlet med försäkringsbeskedet. Saknar du det? Kontakta oss på support@refurbly.se.
- Fyll sedan i vårt garantiformulär.
- Då öppnas ett supportärende med all information vi behöver. Ärendet kopplas automatiskt till din försäkring.
- Då öppnas ett supportärende med all information vi behöver. Ärendet kopplas automatiskt till din försäkring.
- Följ retur- och förberedelseguiden.
- Efter formuläret får du instruktioner om hur du skickar in enheten och förbereder den korrekt.
- I vår returguide ser du alla viktiga steg för att förbereda mobilen innan den skickas in till oss.
- Vi hanterar ärendet.
- När vi mottagit mobilen gör våra tekniker en kontroll, och Omocom fattar beslut om försäkringen.
- Godkänd försäkring: Du betalar självrisken via betallänk som vi delar, därefter repareras mobilen.
- Nekad försäkring: Du får ett reparationsförslag eller enheten skickas tillbaka.
- Mobilen returneras till dig. Klart!